‘Wij zijn dieren, kijk maar naar ons gedrag’

“Het grootste verschil tussen mensen en andere dieren is spraakvermogen.”

Reporter

“Interessante vraag, maar doordat je het hen niet kunt vragen kun je het ook nooit weten. Door mijn leven in de wildernis weet ik wel dat het zo uitdagend is als je dagelijks wordt omringd door levensgevaarlijke dieren, dat je automatisch in het hier en nu bent. Een klein foutje kan je dood betekenen. Ik leefde als een wild dier en moest soms rennen voor mijn leven. Mijn zintuigen en lijf stonden altijd op scherp, zodat ik slangen op tijd zag, olifanten kon ruiken en kon rennen zonder te struikelen. Door dit te oefenen groeide mijn zelfvertrouwen, net als een wild dier.”

Bron


De wetenschap door professor Giacobbi over de visioenen van pastoor Bortoluzzi wijzen ook die kant op, met dit verschil dat wij afstammelingen zijn van Kaïn (en de voor-menselijke soort Eva), maar door Adam een ziel hebben ontvangen…